divendres, 23 de febrer del 2007

I Congrès de les Dones del Barcelonès Nord




M'ha arribat la informació sobre el I Congrés de Dones del Barcelonès Nord. Enhorabona! És una iniciativa fantàstica dels Ajuntaments de Montgat, Tiana, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià del Besòs i Badalona.
Si mireu el programa podreu comprovar l'interès dels seus continguts: els usos del temps, la utilització dels serveis i els espais públics i les xarxes de relació i convivència de les dones. Ponents imprescindibles com la Carme Freixa, la Dolores Juliano,... Tot un luxe i un espai de participació per a les dones.
Espero que sigui un èxit!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Dissabte vaig assistir al Congrés de Dones del Barcelonès Nord "Per unes ciutats igualitàries". Ja m'imaginava que la gran majoria de congressistes i participants serien dones. El que mai m'hagués pogut imaginar és que en un auditori de més de 300 persones, l'únic representat del gènere masculí fos jo (si exceptuem al càmera de TV i a dos voluntaris de l'organització)
Em va provocar molta tristor. Si ve el Congrés estava adreçat a dones, els temes tractats, per cert molt bé per les ponents Carme Freixa, Anna Bofill i Dolors Renau, afecten a tota la societat per igual: dones i homes. En un intent que aquesta sigui d'una vegada per totes més justa i igualitària en tots el àmbits.
Al final de les ponències, malgrat que ja tenia la intenció de demanar la paraula, em vaig veure "obligat" a intervenir davant d'un comentari (crec que de la Dolors Renau) sobre la trist i pobra participació al Congrés dels homes.
Vaig agrair a totes les seves aportacions perquè vaig sortir amb la sensació d'haver après molt, d'haver aprofitat molt bé un dissabte festiu. I les vaig encoratjar en aquesta lluita que hauria de ser de totes i tots vers aquesta societat encara utòpica.
Gràcies Lucia per haver penjat la noticia en el teu blog.
Malgrat ser l'únic home assistent em vam fer sentir com una més d'elles. Moltes gràcies a totes. Homes, Preneu nota!